Pracownia realizowała 3-letni projekt badawczy, którego była koordynatorem (we współpracy z Universiteit van Amsterdam, Steunpunt Nederlands als vreemde taal oraz University of Hull, Department of Dutch). Projekt ten o nazwie Proeftuin Wrocław współfinansowany był przez Niderlandzką Unię Językową w ramach programu badawczego Taalunieversum, w ramach którego analizowane są możliwości zastosowań ICT (Internetu i technologii komputerowych) w nauce języka niderlandzkiego.
Projekt przebiegał w dwóch etapach. W pierwszej fazie przeprowadzone zostały badania porównawcze dotyczące różnic efektów nauczania przy zastosowaniu z jednej grupie eksperymentalnej tradycyjnych materiałów i metod dydaktycznych, z drugiej zaś materiałów i technik opartych o wykorzystanie sieci komputerowej oraz Internetu. W drugiej fazie badaniom zostały poddane efekty zastosowania różnych form nauczania i nauki z zastosowaniem wspomagania komputerowego. Wykorzystywane są gotowe materiały dydaktyczne (kursy komputerowe) oraz komputerowe materiały autorskie, sporządzone za pomocą authoring-tools.
W trakcie realizacji projektu studenci biorący w nim udział poddawani byli kompleksowej ocenie w zakresie rozwoju czterech sprawności językowych w formie rozbudowanych obiektywnych testów, które niezależne są od stosowanych materiałów dydaktycznych.
Pierwsze efekty badawcze projektu zaprezentowane zostały w sierpniu 2002 na Colloquium ICT in Onderwijs Nederlands als Vreemde Taal w Amsterdamie.
W 2012 roku w Pracowni przygotowano projekt finansowany przez Unię Europejską Biznes w języku - język w biznesie. Komunikacja biznesowa po polsku i niderlandzku realizowany od roku akademickiego 2012/2013. |